Novice in publikacije
17/09/2021
Tveganja držav in ekonomske študije

Nemška raziskava plačilne discipline podjetij za leto 2021: Kako živeti s pandemijo

Nemška raziskava plačilne discipline podjetij za leto 2021: Kako živeti s pandemijo

Peta izdaja raziskave o plačilni disciplini podjetij v Nemčiji je bila izvedena julija in avgusta 2021, pri čemer je sodelovalo 819 podjetij.
 
Eden od glavnih vzrokov je, da so se nemška podjetja navadila na pandemično okolje. Več podjetij ponuja plačilne pogoje v primerjavi z lanskim letom, ko se je ta številka močno zmanjšala. Čeprav je Nemčija leta 2020 in v začetku leta 2021 doživela močno recesijo, se je plačilna disciplina leta 2021 v primerjavi z že dobrimi rezultati leta 2020 še naprej izboljševala. Poleg tega se je povprečno trajanje zamud pri plačilih skrajšalo za več kot teden dni.
 
Poslovni obeti anketiranih podjetij so zelo pozitivni. Vendar pa je treba to oceno postaviti v perspektivo, saj prihaja po recesiji leta 2020. 41% udeležencev ima pozitivne gospodarske napovedi za leto 2021. Čeprav je delež vprašanih s pozitivnimi obeti za leto 2022 še vedno visok, se zaradi manjše gotovosti zniža na 32%. Čeprav učinki COVID-19 ostajajo še vedno veliko tveganje, podjetja zaznavajo motnje v svetovnih proizvodnih verigah kot glavno tveganje za svoje izvozne dejavnosti leta 2021.
 
"Izjemno dobri rezultati v zvezi z zamudami pri plačilih so nekoliko vznemirjajoči, če upoštevamo, da je Nemčija doživela najhujšo recesijo od leta 2008. Vendar sumimo, da so bili ti ugodni rezultati večinoma zaradi vladne podpore. Zanimivo bo videti ali lahko podjetja ohranijo glavo nad vodo potem, ko izgubijo finančne rešilne jopiče," je komentirala Christiane von Berg, ekonomistka za Severno Evropo pri Cofaceu.

 

Plačilna disciplina: Nemška podjetja so se navadila na pandemijo

Glede na raziskavo so bila nemška podjetja leta 2021 nekoliko bolj sproščena in so svojim strankam zagotovila več plačilnih pogojev. Leta 2020 so bila podjetja zelo previdna: delež podjetij, ki so ponujala plačilne kredite, se je v obdobju pred COVID-19 zmanjšal z več kot 80% na 62%. Ta trend se je leta 2021 obrnil, saj kar 74% podjetij ponuja plačilne pogoje. Nemška podjetja, ki delujejo na domačem trgu, so glavno gonilo tega preobrata: medtem ko je le 57% podjetij leta 2020 ponudilo plačilne pogoje, se je ta delež leta 2021 povečal na 73%.
 
Kratki plačilni pogoji (od 0 do 60 dni) še vedno prevladujejo v nemškem poslovnem okolju. Kar 88% podjetij je zahtevalo plačila v 60 dneh leta 2021, kar je skoraj nespremenjeno v letih 2020 in 2019. Tudi časovni razpon plačilnih pogojev je skoraj nespremenjen, kar pojasnjuje, zakaj se je povprečni plačilni rok leta 2021 neznatno zmanjšal iz 33,5 dni v letu 2020 na 32,6 dni leta 2021.
 
Kar zadeva sektorje, ima gradbeništvo še vedno najkrajše plačilne roke: skoraj 75% udeležencev pričakuje, da bodo njihovi računi plačani v prvih 30 dneh s povprečjem 24,4 dni. Leta 2021 je 7 od 11 sektorjev ponudilo plačilne pogoje daljše od 90 dni, zelo dolgi plačilni pogoji (nad 120 dni) pa so postali zelo redki.
 
Močno povečanje povprečnih plačilnih pogojev (za skoraj 10 dni) so opazili v gradbeništvu in tekstilno-oblačilnem sektorju. Nasprotno so stroji (-8,2 dni), kmetijsko-živilski les (-7,3 dni) in avtomobilska industrija (-6,3 dni) poročali o najmočnejšem upadu plačilnih pogojev. Tekstilna oblačila so postala najbolj velikodušen sektor in sedaj zahtevajo, da se plačila poravnajo v 47 dneh po dobavi.
 
Odgovori v naši raziskavi namigujejo, da se je negotovost okoli krize COVID-19 leta 2021 zmanjšala, vendar pa podjetja ostajajo budna. Vse več podjetij v Nemčiji ponuja plačilne pogoje, vendar so se ta nekoliko skrajšala, kar kaže, da si podjetja še vedno želijo čim prej unovčiti denar.

 

Zamude pri plačilih: Podjetja prejmejo plačilo hitreje

Od leta 2020 se je število zamud pri plačilih zmanjšalo. Leta 2021 je le še 59% anketiranih podjetij poročalo o zamudah pri plačilih, medtem ko je 68% podjetij poročalo o zamudah v letu 2020. Z izjemo prometa in kovin se je število zamud pri plačilih zmanjšalo v vseh sektorjih. Medtem, ko je manj kot polovica podjetij v kmetijsko-živilsko-lesnem sektorju poročala o zamudah pri plačilih, je bila ta v sektorju tekstilno-oblačilnih izdelkov kar 70-odstotna.
 
Sektor informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) prikazuje najkrajši čas pred plačilom. V IKT sektorju je velika večina anketiranih podjetij poročala o zamudah največ 30 dni in nobeno podjetje ni navedlo zamud nad 60 dni. Nasprotno pa so bile kovine edini sektor, ki je poročal o zamudah več kot 150 dni (2%). To je bistveno izboljšanje. Leta 2020 so poleg kovinskega sektorja tudi podjetja v gradbeništvu in pakiranju poročala o izjemno dolgih zamudah pri plačilih.
 
Povprečno trajanje zamud pri plačilih se je ustrezno zmanjšalo za 8 dni na 27,7 dni leta 2021, kar je najkrajša povprečna zamuda v naši časovni vrsti. Skoraj vsi sektorji so poročali o skrajšanju trajanja zamud pri plačilih. Največji upad je bil pri farmacevtskih kemikalijah (-26 dni) in IKT (-25 dni). Podjetja, ki delujejo na področju IKT, imajo zdaj najkrajšo čakalno dobo s povprečno 17,5 dni, medtem ko podjetja v strojnem sektorju potrebujejo malo več potrpljenja s povprečno čakalno dobo 35,8 dni.
 
Razlogi za zamude pri plačilih so v glavnem povezani s finančnimi težavami (46% leta 2021). 20% mnenj je navedlo manjše povpraševanje v Nemčiji, predvsem zaradi zapor. Zanimivo je, da je še 20% navedlo pomanjkanje možnosti financiranja, čeprav programi podpore za javno financiranje COVID-19 še vedno obstajajo.
 
Finančna tveganja, povezana z zamudami plačil za nemška podjetja, so leta 2021 zelo nizka. Le 4,4% udeležencev je poročalo, da delež zapadlih plačil med 6 mesecev in 2 leti predstavlja 2% ali več njihovega letnega prometa.

 

Podjetja bodo nevihto prebrodila z državno pomočjo

Ocene gospodarskih obetov podjetij so previdno optimistične. Kar 41% udeležencev ima pozitivne gospodarske napovedi za leto 2021, 11% pa meni, da se bo njihov poslovni položaj v primerjavi z letom 2020 še poslabšal. Odgovori skupaj označujejo oster preobrat od zelo pesimističnega leta 2020. Več optimizma je mogoče opaziti v vseh sektorjih , z največjim okrevanjem v kovinskem in avtomobilskem sektorju. Tudi obeti za leto 2022 so pozitivni, vendar se zdijo manj zanesljivi. Tekstilno-oblačilni sektor je najbolj optimističen za leto 2022 s +47 bilančnih točk. Vendar pa je treba to močno izboljšanje razpoloženja obravnavati z zelo težkimi razmerami v letih 2020 in 2021 zlasti za ta sektor. Enako velja za avtomobilski sektor, kjer se pozitivni obeti po padcu zastoja leta 2020 ponovno krepijo.
 
Glede na raziskavo so glavno tveganje izvoznih operacij leta 2021 motnje v svetovnih proizvodnih verigah, kar je navedlo 40% anketirancev. Zvišanje cen surovin, ki niso nafta, je tudi velika tema leta 2021 (20%), sledijo pa ji učinki COVID-19 na svetovno gospodarstvo (10%) in na nemško gospodarstvo (8%).
 
Nemčija ostaja država z največjimi možnostmi za anketirana podjetja. Njegov pomen pa se je zmanjšal z 91% leta 2020 na 85% leta 2021. Eden od razlogov je lahko v tem, da se podjetja v negotovih časih nagibajo k poslovanju v državah, ki jih najbolje poznajo in se bolj usmerjajo v domači trg (učinek varnega pribežališča). Zdaj, ko so se negotovosti zmanjšale, podjetja zopet poslujejo tudi v tujini.
 
Težki časi zahtevajo posebne ukrepe. Na vprašanje, ali so v zadnjih 12 mesecih uporabljali državno pomoč, se je delež podjetij, ki so leta 2021 odgovorila pozitivno, ni spremenil in je znašal 48%. Tudi razčlenitev podpornih ukrepov je bila razmeroma nespremenjena, pri čemer je najbolj priljubljen ukrep ostal shema dopusta.
 
V skladu z veljavno zakonodajo bodo nujna pomoč zvezne vlade in ukrepi za davčne olajšave prenehali konec septembra 2021, državna poroštva in posebni programi posojil KfW pa se bodo iztekli konec leta 2021. Zanimivo bo, preverite, ali se lahko zelo pozitivno plačilno vedenje in optimistični poslovni obeti nadaljujejo tudi leta 2022 in to brez podpore države.

 

Prenesi publikacijo

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Snemi sporočilo za javnost : Nemška raziskava plačilne discipline podjetij za leto 2021: Kako ži... (886,92 kB)

Stik


NATAŠA PETERLIN

DIREKTORICA MARKETINGA IN KOMUNIKACIJ
T. +386 (0)1 2005 811 M. +386 (0)40 808 121
natasa.peterlin@coface.com
DAVČNA ULICA 1 - 1000 LJUBLJANA – SLOVENIJA

Vrh